الجمعة، ١٨ يناير ٢٠٠٨

صور من طنطا

مسجد السيد أحمد البدوى بطنطا





محطة سكك حديد طنطا


شارع البحر أو الجيش أكبر شوارع طنطا

نفس المنظر لشارع البحر ولكن ليلا


احدى البنايات بشارع البحر



منظر من أمام مبنى المحافظة



مدسرسة أمن الغربية

شارع البحر - منظر آخر



هناك ٣ تعليقات:

غير معرف يقول...

السلام عليكم
تعلم يااخ انا ساكن فى طنطا وعند السيد البدوى ومحطة سكك الحديد بطنطا واى يعرف كمان شارع عثملن محمد وحلويات مديح وعبد الفتاح مرزوق عنهم احلى ايس كريم ولو حد يعرف كمان مطعم ابو نوايه انا ساكن فوقه علتول وشكرا

غير معرف يقول...

انا ساكنه فى طنطا واول مره اعرف انها بالجمال ده مشكور جزاك الله خيرا

علي محـمــــــد يقول...

السلام عليكم

انا رحت نطا مره وحده وهي مدينه هاديه وجميله .. واتذكر اني مشيت في الشارع اللي ظاهر في الصوره الثانيه وكان شارع فيه شوية زحمه .. ولاحظت محلات الحلويات في هذا الشارع واشتريت منها كم حاجه كذا عشان اوديها لصديق لي في القاهره ..واتذكر كمان اني أكلت في أحلى مطعم هناك واسمه مطعم ام محمد :)..كنت جوعان وعاوز اتغدى فسألت واحد في الشارع وقلت له ..لو سمحت انا عاوز مطعم هنا يكون كويس .. رد علي وقال عندك هناك في اخر الشارع مطعم اسمه مطعم ام محمد وحتلاقي فيه كل حاجه ..بصراحه الاسم حسسني انه مطعم شعبي واحتمال يكون تعبان :) .. ومشيت شويه وتفاجأت بهذا المطعم انه مطعم فخم ومستواه ممتاز وحتى الزباين اللي كانو فيه كانو ناس من طبقه راقيه .. ويا سلام على اكل ام محمد احسن اكل اكلته في مصر كلها خصوصاً الحمام المحشي :)

شكراً عالصور الحلوه

في امان الله